fbpx

רכיבה טיפולית מסייעת לילדים של אנשי חילוץ והצלה

רכיבה טיפולית על סוסים טומנת בחובה יתרונות רבים בתחום הנפשי, החברתי והגופני. בין היתר, רכיבה טיפולית מסייעת בשיפור קשב וריכוז, הצבת גבולות ועידון תגובות. באמצעות הרכיבה והאינטראקציה עם הסוס, ההתקדמות וההצלחות בשיעורי הרכיבה הטיפולית, ניתן לסייע למטופל לשפר את הביטחון העצמי, ולסייע לו להתמודד עם אתגרי החיים, כמו קשיים וכשלונות.

רכיבה טיפולית עוזרת, כמובן, גם בשיפור המצב הפיזי – טיוב שיווי משקל, הגברת קואורדינציה, הגמשת שרירים ועוד. בהבט הנפשי, רכיבה וטיפול בסוסים מסייעים ללמוד הכרה והבנה של צרכי האחר, התחשבות בזולת, עזרה הדדית, חברות ועוד.

במאמר מקסים על מרכז רכיבה טיפולית בארה”ב, מוצג סיפורה של אמה, ילדה הנתונה בכיסא גלגלים. אביה של אמה הינו כבאי, דבר הגורם לחששות כבדים אצל אמה, הדואגת לגורלו כאשר הוא הולך לעבודה. במרכז הרכיבה הטיפולית, פגשה אמה את הסוס “הנסיך כספיאן”, ובמהלך הזמן הוא סייע לה להפיג חלק מהחששות הקשורים לאביה הכבאי.

“קצב לבם של סוסים הינו איטי משל בני אדם, ולכן הוא מרגיע אותנו, מכיוון שהוא מזכיר לנו את קצב הלב שלנו כשאנו רגועים ושמחים”, מסבירה תרזה דוהרטי ממרכז הרכיבה הטיפולית. במרכז קיימת תוכנית מיוחדת לטיפול בילדים של אנשי חילוץ והצלה, העובדים בעבודה מסוכנת ומלחיצה, המשפיעה על הילדים.

התוכנית מסייעת כיום ל-30 ילדים להתגבר על הפחדים והלחץ, באמצעות טיפול והאכלת סוסים, וכמובן – רכיבה. אמה מתכננת להשתתף בתחרות מיוחדת עם הנסיך כספיאן, כשהיא מחופשת לטינקרבל.

שיעורי רכיבה טיפולית מתקיימים בחווה הירוקה במהלך כל השנה. למידע נוסף, צרו קשר.